تاریخ امروز:30 فروردین 1403

سئو چیست ؟

سئو چیست

سئو چیست

سئو جایگزینی برای کلمه‌ی SEO هستش که وب‌مستر‌های ایرانی اون رو ابداع کردن. کلمه‌ی SEO خلاصه‌شده‌ی search engine optimization می‌باشد.

سئو را مي‌توان مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژيک وب سايت‌ها دانست. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جستجو، مي‌پردازد.سئو فرآيند ساده‌اي نيست که به راحتي پياده‌سازي شود زيرا نيازمند دانش زياد، علم پيش زمينه‌اي و صبر است. موتور‌هاي جستجو با تغيير مداوم الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي خود غير قابل پيش‌بيني هستند؛ بنابراين وظيفه مهندسين سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در اين زمينه است.

 تاریخچه موتورهای جستجو و سئو

موتورهای جستجو از اوایل سال ۱۹۹۰ کار خودشون رو شروع کردند.(آلتا ویستا، یاهو و …) در ابتدا موتور‌های جستجو به صورت لیستی مرتب شده بر اساس حروف الفبا مطالب رو به اشتراک می‌گذاشتند.

بعد از مدتی سیستم‌های پیشرفته‌تری اومدن با الگوریتم پیچیده‌تر که براساس keyword مرتب سازی را انجام می‌دادند. در اوایل کار چون الگوریتمی برای تشخیص درستی یا نادرستی این کلمات کلیدی نبود طراحان سایت یک سری کلمات کلیدی خاص را در پشت کد‌های خود پنهان می‌کردند و وب‌سایت خود را بالا می‌کشیدند. (سئو سیاه) ولی امروزه با وجود الگوریتم‌های جدید تقریبا این روش غیر قابل استفاده هستش.

اهداف سئو

  1. می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  2. بالا بردن بازدید وب‌سایت

  3. افزایش ترافیک و بهبود رتبه الکسا

  4. افزایش فروش محصول

  5. برندینگ

  6. ابزاری برای تبلیغات مداوم

  7. بالا بردن رتبه سایت در موتور‌های جستجو

  8. و

چند اصطلاح رایج در مورد سئو

  1. On Page Seo

    به تمام کارهایی که درون سایت خود (در کد برنامه نویسی یا محتوا) انجام می‌دهید گفته می‌شود. این روش مقدمه و پایه تمام تلاش‌ها برای بهینه سازی سایت می‌باشد و شما بیشترین کنترل رو بر روی آن دارید. هرگونه تغییری که در سایت انجام شود مستقیما بر روی نتایج جستجو اثر دارد. این روش قبل از Off Page Seo انجام می‌شود.

  2. Off Page Seo

    این روش برخلاف روش قبلی که کنترل بالایی داشتید، از کنترل پایینی برخوردار هستید و به تمام کارهایی گفته می‌شود که خارج از سایت شما در جهت بهینه سازی انجام می‌شود. از جمله موارد می‌توان به بدست آوردن پیوند دهنده (LinkBack) اشاره کرد.

  3. WhiteHat Seo

    به مجموعه روش‌هایی که بر اساس استاندارد‌های موتور جستجو انجام می‌شود تا سایت ما در نتایج جستجو بهبود پیدا کند گفته می‌شود.

  4. BlackHat Seo

    روش‌هایی برای کلاه گذاشتن سر موتور‌های جستجو! البته معمولا این روش‌ها برای کوتاه مدت جوابگو هستند.

 برخی مواردی که باید در سئو رعایت شود :

  1. بهینه سازی محتوا

  2. استفاده از robots.txt

  3. استفاده از Meta Tag

  4. استفاده صحیح از عنوان (تگ Title)

  5. افزایش لینک های خارجی

  6. تغییر اسم فایل ها

  7. داشتن نقشه سایت

  8. اضافه کردن نقشه سایت به robots.txt

  9. اضافه کردن Allow یا DisAllow به نقشه سایت

  10. اضافه کردن URL به نقشه سایت

  11. استراتژی نام دامنه و هاست

  12. بهینه سازی کد

  13. بهبود ساختار سایت

همچنین برخی موارد و توصیه‌ های کاربردی در این لینک آمده است.

این توضیحات توسط اینجانب، سروش طیبی در گروه بازاریابی اینترنتی نوشته شده است و ممکن است ناقص و یا اشتباه باشد. در صورتی که آن را کامل کردید یا به اشتباهی پی بردید لطفا بنده را هم مطلع کنید تا از دانش شما استفاده کنم.برای دسترسی به این گروه می‌توانید از طریق لینک گروه تلگرام در وب‌سایت MSADD اقدام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *