تاریخ امروز:4 اردیبهشت 1403

بازاریابی محتوایی چیست ؟

بازاریابی محتوایی تکنیکی است که در آن تلاش می‌شود تا با استفاده از خلق و اشاعه‌ی هدفمند محتوا‌هایی ارزشمند، مرتبط و یکدست، مخاطبانی مشخص و تمیز داده شده جذب و علاقمند کالا یا خدمتی شوند که یک موسسه، بنگاه اقتصادی و… آن را ارائه می‌دهد. در این روش هر محتوای مشخصی با هر شکل ارائه‌ای مخصوص به یک گروه از مصرف کنندگان است. نباید فراموش کنیم همانطور که مخاطبان اینترنت درباره‌ی آن‌چه می توانند با آن مواجه شوند قدرت انتخاب دارند، این فضا به ما نیز چنین امکانی را می دهد. امکان انتخاب مخاطب و جذب هر کدام به شکلی که تاثیر‌گذاری بیش‌تری را در بر داشته باشد.
بازاریابی محتوایی به زبانی غیر رسمی یا دوباره؛ بازاریابی محتوایی چیست؟
بازاریابی محتوایی هنر برقراری ارتباط و تداوم آن با مشتریان بدون پادرمیانی همیشگی خرید و فروش است. ارتباطی که لحظه‌ای دچار وقفه نمی شود. در این روش به جای متوسل شدن به محصولات یا خدماتی که بنگاه‌تان ارائه می‌دهد، شما اطلاعات مربوط به حوزه کسب و کارتان را در اختیار مشتری قرار می‌دهید و به جای ِخریدارانی گنگ و کم اطلاع، با خریدارانی طرف خواهید بود که با هوش و دانش خود ارزش کارتان را بهتر و بیش‌تر درک می‌کنند. بگذارید پای یک مثال ساده را به میان بکشیم، مثالی که احتمالا همه ما تجربه‌اش کرده ایم. وارد یک پاساژ وسایل کامپیوتری که بشوید اکثر مغازه‌داران در داخل و یا حتی خارج از مغازه‌ی خود مشغول تبلیغ محصولات‌شان به اشکال مختلف و بعضا محیرالعقولی هستند. اکثر آن‌ها به شما به چشم کسی نگاه می‌کنند که تنها و تنها قرار است یک بار از آن‌ها خرید نمایید. در چنین مواقعی هیچ کدام از ما از خریدی که کرده‌ایم رضایت خاطر صد در صد نداریم و همیشه ته دل‌مان نگرانیم که نکند این وسیله مشکلی داشته باشد. ماهیت و یا چیستی بازاریابی محتوایی در این باور خلاصه می شود که ارائه اطلاعات مستدل، ثابت و به روز مربوط به حوزه‌ی کاری ما به خریداران سبب می‌شود که آن‌ها وفاداری و اعتماد بی حد و حصرشان را در اختیار ما بگذارند.
و واقعیت هم همین است. این اتفاق قطعا رخ خواهد داد. بسیاری از کمپانی‌های بزرگ و بین المللی مثل اپل، مایکروسافت، سیسکو سیستم، P&G و بسیاری دیگر به این حقیقت باور دارند و آن را اجرا می‌کنند. در مقابل بسیاری از بنگاه‌های کوچک در سراسر دنیا نیز این روش بازاریابی محتوایی را پیش گرفته‌اند. دلیلش هم بسیار ساده است: این روش جواب می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *