تاریخ امروز:28 فروردین 1403
Dims

حل یک مشکل به روشی ساده

دیروز یکی از لپ‌تاپ‌های مک دفتر دچار مشکل شد. لپ‌تاپ شارژ نمیشدش. با کلی استرس و ترس و لرز امید به این داشتیم که مشکل از شارژر دستگاه باشه. بعد کلی کلنجار رفتن با دستگاه و تعویض کابل شارژر با کابل نو و درست نشدن برای تست‌های بیشتر به پاساژ پایتخت مراجعه کردیم. در اولین مغازه تعمیراتی، شارژر رو تست کردن و به لپ‌تاپ دیگه‌ای زدن که دیدیم سالم هستش و اعلام کردن که مشکل یا از باتری یا از مادربورد دستگاه هستش و باید تعویض بشه (و مبلغ ۱۲ میلیون قیمت مادربورد اعلام کردن!‌همکاری!) ناامید به مغازه‌های دیگه مراجعه و تمامی اون‌ها پیشنهادهای روشی و قیمتی مشابه دادن.

نشستیم به سیگار کشیدن که باید ۱۲ تومن بدیم بابت لپ‌تاپ که گفتم یه سرچی بزارین توی گوگل بکنیم ببینیم چیه (لپ‌تاپ رو به یکی از مغازه‌دارها تحویل داده بودیم!) بعد سرچ به یه پستی توی سایت مک‌نید برخورد کردیم که یه سری راهکارها داده بود از جمله ریست کردن smc در مک برای حل مشکل و گفته بود اگه این روشهاش جواب نداد برین سراغ مشکلات سخت‌افزاری. ما بقیه راه‌هاش رو رفته بودیم و این smc رو نمیدونستیم و ریست نکرده بودیم. برگشتیم به مغازه و گفتیم لپ‌تاپ رو بیاره. با کلی دعوا رضایت داد لپ‌تاپ رو بیاره و وقتی زدیم لپ‌تاپ درست شد!!

بسیار حس می‌کنم که تمامی تعمیرگاه‌هایی که بردیم اطلاع داشتن از وضعیت لپ‌تاپ و میدونستن همچین کاری ممکنه جواب بده ولی قیمت‌های چند میلیونی میدادن به ما. احتمالا میخواستن همین‌کار رو بکنن و بعد بگن مادربورد عوض کردن!

به هر حال اول از همه ممنون از سایت مک نید و گوگل. نبودن باید ۱۲ میلیون میدادیم الان و دوم این‌که اگه هر روزی مشکل برخورد کردین با هرچیزی اول گوگل کنید!‌ جو نگیره بگین نه دیگه نمیشه و هیچ‌وقت به دانش خودتون مطمئن نباشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *